Därför lönar det sig att lägga lite extra tid på att definiera sitt varumärkes kärnprinciper. Det hjälper vi er med.
Att bygga varumärke handlar om att översätta sitt företags personlighet i strategi och design. Att visa vem ni är, inifrån och ut, så att allt ni gör har en tydlig riktning.
Stå ut med en trist logotyp som inte passar ert varumärke
Färger som inte passar ihop med varandra
Betala för massor av olika appar
Tvivla på ert varumärkes personlighet eller tonalitet
Arbeta med ert varumärke utan en strategi
Innehåll
Vi lär ut:
Visuell helhet med riktlinjer
Logotyp och ikon
Val av färger och mönster
Bildspråk
Användning och regler
Typsnitt och exempel
Illustrationer, mallar och annonsexempel
Översättning i produkter och inredning
Här tar vi reda på vilken personlighet ert varumärke ska ha. Vi identifierar egenskaper och översätter dessa till identitet och tonalitet så att det är tydligt för er vad ni vill förmedla.
I nästa steg översätter vi personligheten till visuella uttryck med hjälp av våra arbetsblad och kort. Här får ni lära er hur ni på ett lättsamt och konkret sätt kan omvandla det ni vill förmedla till ett tydligt visuellt budskap.
Här definierar vi er drömkund och tar reda på hur ni bäst adderar värde, mening och hjärta. Ni får även lära er hur ni arbetar med storytelling, bygger upp en tydlig och sammanhängande vision samt hur ni positionerar er på marknaden.
Här översätter vi er strategi till design och konkreta visuella budskap. Hur utformar ni ert budskap för er drömkund? Hur översätter ni det värde ni förmedlar till design? Vi hjälper er att skapa tydligt sammanhängande visuellt material och en tilltalande design som passar just er position på marknaden.
Vi går igenom hur ni använder er av olika konkreta verktyg för varumärkesbyggande så att ni kan jobba med ert varumärke på ett effektivt sätt utan att behöva anlita någon annan. Ni får lära er hur ni på ett lättsamt sätt kan arbeta vidare på ett sätt som passar just ert företag.
Här får ni ta del av mallar särskilt framtagna för att hjälpa er att komma vidare så att ni kan fortsätta bygga upp ert varumärke även på längre sikt.
Utformning och upplägg
Föreläsning
Har ni ett litet företag med begränsade resurser? Idag finns det många bra verktyg för att skapa sitt varumärke. I denna föreläsning ger vi er grunderna i hur ni ska tänka och vad som är viktigt för att allt ska hänga samman. Vi ger er även tips på verktyg som hjälper er att ta fram er brandboard.
Passar som digital föreläsning, vid frukostmöte eller annat sammanhang där ni behöver en kickstart.
Ca 45 min + tid för frågor.
Heldag workshop
I den här workshopen jobbar vi med ert varumärke på ett lättsamt och roligt sätt men går samtidigt på djupet. När ni går hem för dagen har ni med er en färdig eller näst intill färdig brandboard för att börja skapa ert varumärke.
Det här formatet passar för er som är redo att gå ett lager djupare och lägga grunder för ett hållbart varumärkesbyggande.
3 dagars intensivkurs
Den tidigare nämnda workshopen kan även ingå i en tre dagars intensivkurs där vi börjar med att staka ut era mål för att göra en konkret plan. När vi vet vart vi ska lär vi er hur ni sätter ihop ert budskap. Vi går även igenom hur ni når ut med det för att få ut ert budskap till fler kunder och nå målen ni satte första dagen.
Dag 1 - Från dröm till verklighet. Vi jobbar med er företagsutveckling och gör en konkret plan för hur ni ska nå era mål.
Dag 2 - Marknadsplan. Vi gör en strategi för er marknadsföring så att ni vet exakt hur ni ska göra för att öka er försäljning och nå era mål.
Dag 3 - Varumärkesstrategi. Hur ska ert budskap se ut för att ni ska nå er målgrupp?
Material och förberedande uppgifter skickas ut i förväg för att få full effekt av workshopens alla dagar.
Sätt ihop ert paket
CHARLOTTE WALLENHOLM
ägare, READ THIS
"...med hjälp av goda råd och tålmodig vägledning..."
Maria lyckades på endast några timmar att räta ut i det närmaste alla frågetecken som jag haft när det gäller strategi och praktiskt arbete med sociala medier. Med hjälp av hands on goda råd och tålmodig vägledning så kan jag nu göra praktiskt taget allt själv i stället för att vara beroende av andra. Tack för att du äntligen förklarat så att man förstår!
“Alla företagare har något som driver dem och min drivkraft är min familj."
Jag heter Maria och tillsammans med mitt team har jag utvecklat Spira från behov vi har sett hos våra kunder. Jag har drivit företag i olika konstellationer i över 20 år och sitter som rådgivare på Nyföretagarcentrum. Under min tid som företagare har jag gjort många misstag och ofta känt mig frustrerad. Men jag har ett starkt varför. Och när jag visualiserade det hände något.
Spira hjälper verksamheter att utvecklas och växa. Alla företagare har något som driver dem och min drivkraft är min familj. Mitt äldsta barn har autism, OCD och ångestproblematik och vårt samhälle är inte utformat så att jag ska kunna ha en anställning och samtidigt ta hand om vårt barn med funktionsnedsättning. Att driva eget ger mig den flexibiliteten jag behöver och bidrar till drömmen om en vardag utan stress.
Tack vare all den erfarenhet jag har från min egen företagsbakgrund kan jag nu ägna mig åt det jag brinner för, att hjälpa andra företagare att lyckas.
Grundare
RESURSER
Mallar (kommer snart)
Copyright co Kreativ AB Köpvillkor | GDPR | Cookie Policy